سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] اگر خداوند از نافرمانى خود بیم نمى‏داد ، واجب بود بشکرانه نعمت‏هایش نافرمانى نشود . [نهج البلاغه]
امروز: جمعه 103 فروردین 31

نگاهی به تجارت الکترونیکاین مطلب چندان جدید نیست ولی برای ما هنوز نمود عملی نیافته تجارت الکترونیک انجام کلیه فعالیت هاى تجارى با استفاده از شبکه هاى ارتباطى کامپیوترى ، به ویژه اینترنت است . تجارت الکترونیک ، به نوعى ، تجارت بدون کاغذ است . به وسیله تجارت الکترونیک تبادل اطلاعات خرید و فروش و اطلاعات لازم براى حمل و نقل کالا ها ، با زحمت کمتر و مبادلات بانکى با شتاب بیشتر انجام خواهد شد . شرکت ها براى ارتباط با یکدیگر ، محدودیت هاى فعلى را نخواهند داشت و ارتباط آنها با یکدیگر ساده تر و سریع تر صورت مى پذیرد .

ارتباط فروشندگان با مشتریان نیز مى تواند به صورت یک به یک با هر مشترى باشد . به عبارت دیگر ، تجارت الکترونیک نامى عمومى براى گستره اى از نرم افزار ها و سیستم ها است که خدماتى مانند جستجوى اطلاعات ، مدیریت تبادلات ، بررسى وضعیت اعتبار ، اعطاى اعتبار ، پرداخت به صورت ONLINE ، گزارش گیرى و مدیریت حساب ها را در اینترنت به عهده مى گیرند . این سیستم ها زیر بناى اساسى فعالیت هاى مبتنى بر اینترنت را فراهم مى آورند .

در تجارت الکترونیکى از نوع B2C ( فروشنده با مصرف کننده ) بیشترین سهم از آن خرده فروشى است .

هدف از بکارگیرى تجارت الکترونیک ، ارایه روشى جدید در انجام امور بازرگانى مى باشد . به واسطه این روش ، تاجران قادرند که محصولات و خدمات خود را به شکل تمام وقت و به تمام خریداران در سر تا سر جهان -  مستقل از مرز هاى جغرافیایى و ملیت ها - عرضه کنند .

بسیارى از مردم ، تجارت الکترونیک را منحصر به خرید و فروش از طریق شبکه اینترنت مى دانند ، در حالیکه این امر فقط بخش کوچکى از تجارت الکترونیک را تشکیل مى دهد و این مفهوم اکنون گستره وسیعى از جنبه هاى مختلف تجارى و اقتصادى را در برگرفته است . به سادگى مى توان هر گونه فعالیت تجارى و مالى بین موسسات و افراد مختلف را در حیطه تجارت الکترونیک گنجاند .

تجارت الکترونیک روش دیگرى براى تبادلات الکترونیکى اطلاعات و انجام مبادلات تجارى است که یک پل الکترونیکى را بین مراکز تجارى ایجاد کرده است . تجارت الکترونیک با حجم کمترى از اطلاعات که لزوما در قالب یکسانى نبوده و بین مردم عادى رد و بدل مى شود ، سر و کار دارد . تجارت الکترونیک در ابتداى پیدایش خود ، چیزى بیش از یک اطلاع رسانى ساده تجارى نبود و هرکس مى توانست محصولات خود را با استفاده از صفحات وب بر روى اینترنت تبلیغ نماید . آمار منتشره از 500 شرکت نشان مى دهد که حدود 34 درصد از آنها در سال 1995 و حدود 80 درصد در سال 1996 از روش فوق براى تبلیغ محصولات خود استفاده کرده اند . تا پایان سال 2001 بیش از 220 بیلیون دلار معاملات مالى توسط صد ها سایت تجارى بر روى اینترنت انجام پذیرفت .

 

منبع: مطالب گردآوری شده از اینترنت


 نوشته شده توسط حامد عزیزخانی در یکشنبه 87/5/6 و ساعت 2:0 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
چه سعادتی ، همایش پارسی بلاگی ها
اولین پست وبلاگ کاخ سفید
عید ولایت مبارک
دومین کنفرانس شهر الکترونیک ایران
امنیت اطلاعات در شهر الکترونیکی
شهر الکترونیکی به بنگاه دانایی نیاز دارد
اولین جشنواره وبلاگ نویسی روانشناسی
بررسی کارکردهای آموزشی و پژوهشی وبلاگها
چگونه در سایت یا وبلاگ خود امکان خرید اینترنتی ایجاد کنیم
1200 میلیارد تومان صرفه جویی سالا نه با پرداخت الکترونیکی قبض ها
چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک برگزار می شود
اطلاعیه مهم شهر نوشت
زندگی الکترونیکی خوب یا بد؟
خطرات زندگى الکترونیکى
مزایای الکترونیکی بودن
[همه عناوین(67)]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا