سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و ابو جعفر محمد بن على باقر از او ( ع ) حکایت کرد که فرمود : ] دو چیز در زمین مایه أمان از عذاب خدا بود ، یکى از آن دو برداشته شد پس دیگرى را بگیرید و بدان چنگ زنید : امّا امانى که برداشته شد رسول خدا ( ص ) بود . و امّا امانى که مانده است آمرزش خواستن است . خداى تعالى فرماید « و خدا آنان را عذاب نمى‏کند حالى که تو در میان آنانى و خدا عذابشان نمى‏کند حالى که آمرزش مى‏خواهند » [ و این از نیکوتر لطایف معنى را برون آوردن است و ظرافت سخن را آشکار کردن . ] [نهج البلاغه]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 1

مزایا و فواید فراگیری مهارتهای شهروند الکترونیکیاگر قبول داشته باشیم که ساختار و بنیان زندگی امروز از اساس تغییر کرده است می‌توانیم مظاهر این تغییرات را بپذیریم، پدیده‌هایی چون دولت الکترونیک، اقتصاد الکترونیک، بانکداری الکترونیک، آموزش الکترونیک و ..... از جمله این موارد هستند.اما زندگی در یک شهر الکترونیک و جامعه اطلاعاتی نیازمند پیش‌فرض‌هایی از سوی شهروندان آن جامعه است. پیش‌نیازهایی که نیارمند زندگی در دولت الکترونیک و شهر الکترونیک است. شهروند امروز دیگر یک شهروند معمولی نیست. او یک شهروند الکترونیک است با تمام توانایی‌های لازم برای یک زندگی شبکه‌ای.

یک شهروند الکترونیکی در قیاس با یک شهروند سنتی از مزایای زیر برخوردار است:
1- شهروند الکترونیکی مهارت استفاده از کامپیوتر و اینترنت دارد و به همین جهت، با اعتماد به نفس بیشتری در عصر اطلاعات و ارتباطات به حیات خود ادامه می‌دهد.
2- شهروند الکترونیکی توانایی استفاده از فناوری‌های ارتباطی نوین، از قبیل پست الکترونیکی، گپ‌زنی و ... را دارا می‌باشد و در هر لحظه از شبانه‌روز می‌تواند با هر یک از دوستان یا آشنایان خود ارتباط برقرار کند.
3- شهروند الکترونیکی به روز زندگی می‌کند، زیرا قادر است آخرین اطلاعات، اخبار، کالاها و نرم‌افزارها را در چند دقیقه از طریق اینترنت جستجو کرده و به دست آورد.
4- شهروند الکترونیکی سفرهای مفرح‌تری انجام می‌دهد؛ زیرا کلیه مراحل سفر را از قبل، به کمک اینترنت برنامه‌ریزی کرده است.
5- استخدام شهروند الکترونیکی آسان‌تر است، چرا که از طریق اینترنت به راحتی از فرصت‌های شغلی موجود آگاه می‌شود.
6- شهروند الکترونیکی از گوهر گرانبهای وقت بهتر پاسداری می‌کند، چرا که بسیاری از کارها را بدون خروج از منزل یا محل کار و بدون مراجعه حضوری انجام می‌دهد. ضمن اینکه شهروند الکترونیکی با عبور و مرورهای زاید، باعث افزایش ترافیک و به تبع آن آلودگی هوا نمی‌شود.
7- شهروند الکترونیکی توانایی بیشتری در دفاع از حقوق شهروندی خود دارد.


 نوشته شده توسط حامد عزیزخانی در شنبه 87/7/6 و ساعت 6:31 صبح | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
چه سعادتی ، همایش پارسی بلاگی ها
اولین پست وبلاگ کاخ سفید
عید ولایت مبارک
دومین کنفرانس شهر الکترونیک ایران
امنیت اطلاعات در شهر الکترونیکی
شهر الکترونیکی به بنگاه دانایی نیاز دارد
اولین جشنواره وبلاگ نویسی روانشناسی
بررسی کارکردهای آموزشی و پژوهشی وبلاگها
چگونه در سایت یا وبلاگ خود امکان خرید اینترنتی ایجاد کنیم
1200 میلیارد تومان صرفه جویی سالا نه با پرداخت الکترونیکی قبض ها
چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک برگزار می شود
اطلاعیه مهم شهر نوشت
زندگی الکترونیکی خوب یا بد؟
خطرات زندگى الکترونیکى
مزایای الکترونیکی بودن
[همه عناوین(67)]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا