سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، بنده مؤمنِ درویشِ آزرمگین و عیالوارخود را دوست دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 5

صرفه جویی با پرداخت الکترونیکی فیش

به نقل از مردم سالاری

در صورت الکترونیکی کردن پرداخت قبض های آب، برق، تلفن ثابت و همراه و گاز به جای پرداخت حضوری، سالا نه 1200 میلیارد تومان در هزینه های عمومی کشور صرفه جویی می شود.
مشاور شهردار تهران در امور IT با اعلا م این مطلب اظهار کرد: هر سال 60 تا 70 میلیون قبض های مختلف در کشورمان صادر می شود که حداقل هزینه صدور و تحویل هر یک از این قبض ها 400 تا 500 تومان است.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر سید مهدی تشکری هاشمی افزود: با احتساب هزینه بانک ها در ارتباط با این قبض ها و پرداخت آن توسط خود مردم از طریق رفت و آمد به بانک ها، هزینه سالا نه این قبض ها به حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان می رسد.
وی با اشاره به این که ضرر و زیان هنگفت در حالی است که تقریبا تمامی زیرساخت های لا زم برای الکترونیکی کردن پرداخت قبض ها را در اختیار داریم، تصریح کرد: برای نمونه تمامی بانک ها نرم افزارهایی دارند که به راحتی می توانند پرداخت الکترونیکی قبض ها را جایگزین پرداخت حضوری کنند.
مشاور  IT شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عملا  85 درصد فعالیت بانک ها مربوط به عملیات خرد نظیر پرداخت قبض، وصول چک و انتقال وجه است، اضافه کرد: این مساله هزینه سنگینی بر دوش بانک ها می گذارد.
وی این رقم را در دنیا بی نظیر دانست و خاطر نشان کرد: این در حالی است که در کشورهای پیشرفته این موضوع بر عکس است، یعنی 85 درصد فعالیت بانک ها به عملیات کلا ن اختصاص دارد که این امر باعث اشتغال زایی و کارآفرینی در جامعه می شود.
دکتر تشکری هاشمی با اشاره به ضرورت توسعه خدمات الکترونیکی از سوی دستگاه های خدماتی و گسترش استفاده صحیح از اینترنت در جامعه، ادامه داد: اینترنت را می توان به یک چاقو تشبیه کرد که هم می تواند در یک عمل جراحی دقیق و ظریف به کار رود و هم می تواند به عنوان یک آلت قتاله مورد استفاده قرار گیرد.
وی با تاکید بر جهت گیری دنیای الکترونیک به سمت خدمات موبایل یادآور شد: هم اکنون ضریب نفوذ موبایل در کشورمان نسبت به سال های گذشته جهش خوبی داشته و باید به سمت و سویی برویم که خدمات موبایل در جامعه گسترش یابد.
مشاور شهردار تهران در پایان محدود کردن سرعت اینترنت را غیر منطقی دانست و گفت: فضای مجاز امروز، فضای پرسرعت است و هر کشوری که از آن استفاده وسیع تر و سریع تری داشته باشد، سرعت و وسعت رشد و پیشرفتش بیشتر خواهد بود.


 نوشته شده توسط حامد عزیزخانی در چهارشنبه 87/7/17 و ساعت 11:15 صبح | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
چه سعادتی ، همایش پارسی بلاگی ها
اولین پست وبلاگ کاخ سفید
عید ولایت مبارک
دومین کنفرانس شهر الکترونیک ایران
امنیت اطلاعات در شهر الکترونیکی
شهر الکترونیکی به بنگاه دانایی نیاز دارد
اولین جشنواره وبلاگ نویسی روانشناسی
بررسی کارکردهای آموزشی و پژوهشی وبلاگها
چگونه در سایت یا وبلاگ خود امکان خرید اینترنتی ایجاد کنیم
1200 میلیارد تومان صرفه جویی سالا نه با پرداخت الکترونیکی قبض ها
چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک برگزار می شود
اطلاعیه مهم شهر نوشت
زندگی الکترونیکی خوب یا بد؟
خطرات زندگى الکترونیکى
مزایای الکترونیکی بودن
[همه عناوین(67)]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا