سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در جوانی، سخت در عبادت کوشا بودم .پدرم به من فرمود : «پسرکم ! کمتر از آنچه می بینم ، خودت رارنجه ساز که خداوند ـ عزّوجلّ ـ، هرگاه بنده ای را دوست بدارد، از او به کم خشنود می شود» . [امام صادق علیه السلام]
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 1

تجارت الکترونیک در ایرانایران مانند دیگر کشور ها ، داراى شرکت هاى بسیارى است که براى توسعه بازار خود به اینترنت وابسته اند . هدف بیشتر این شرکت ها از پایگاه هایى که در اینترنت ایجاد مى کنند ، همانا توسعه صادرات است.

متاسفانه فروش در شبکه اینترنت مخارج زیادى دارد و براى بسیارى مقرون به صرفه نمى باشد . شرکت هاى بزرگ دنیا باسرمایه هاى کلان و پرسنل کافى ، پایگاه هاى تخصصى را براى مواردى چون صادرات و فروش تجارى ایجاد کرده اند .

 شرکت هاى متعددى نیز در ایران دست به ایجاد چنین امکاناتى زده اند ، اما از آنجایى که هنوز هیچ متولى و مرکزیتى براى این پدیده وجود ندارد ، این سازمان ها به صورت جزیره اى و خود محور اقداماتى را انجام مى دهند که هنوز پروسه کامل تجارت را در بر نگرفته و به صورت مقطعى انجام مى شود . هیچ آمار دقیقى هم از کاربران اینترنت و استفاده کنندگان از کامپیوتر شخصى در دست نیست و هنوز به صورت یک طرح ملى به آن نگاه نشده است . بنابراین ، در مرحله کودکى و نوپایى است و نیاز به مراقبت و حمایت زیادى از طرف دولت دارد . دولت باید با ارایه یک طرح ملى ، فرهنگ خرید جامعه امروزى ایران را تغییر دهد . باید توجه داشت که سرمایه گذارى مالى و زمانى بر روى زمینه اى که در آینده حرف اول را خواهد زد ، مطمئنا باعث پویایى اقتصاد کشور خواهد شد . خوشبختانه ، کشور ما از پشتوانه خوبى از نظر نیروى جوان برخوردار است و در نتیجه ، وظیفه ارگان هاى دولتى و غیردولتى ، وارد کردن این تکنولوژى به کشور و تشکیل دادن گروه هاى کارى ، براى کار سازمان یافته بر روى این تکنولوژى جدید است .

 

منبع: متاسفانه منبع واقعی این مطلب را نیافتم ( وبلاگ ها و وب سایت های مختلفی این مطلب را بدون ذکر منبع منتشر کرده اند)


 نوشته شده توسط حامد عزیزخانی در شنبه 87/5/12 و ساعت 2:0 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
چه سعادتی ، همایش پارسی بلاگی ها
اولین پست وبلاگ کاخ سفید
عید ولایت مبارک
دومین کنفرانس شهر الکترونیک ایران
امنیت اطلاعات در شهر الکترونیکی
شهر الکترونیکی به بنگاه دانایی نیاز دارد
اولین جشنواره وبلاگ نویسی روانشناسی
بررسی کارکردهای آموزشی و پژوهشی وبلاگها
چگونه در سایت یا وبلاگ خود امکان خرید اینترنتی ایجاد کنیم
1200 میلیارد تومان صرفه جویی سالا نه با پرداخت الکترونیکی قبض ها
چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک برگزار می شود
اطلاعیه مهم شهر نوشت
زندگی الکترونیکی خوب یا بد؟
خطرات زندگى الکترونیکى
مزایای الکترونیکی بودن
[همه عناوین(67)]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا