سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برادرانِ در راه خدای متعال، دوستی شان می پاید ؛زیرا سبب آن، پاینده است . [امام علی علیه السلام]
امروز: جمعه 103 فروردین 31

گذری بر دولت الکترونیکمنبع: دانشنامه رشد

دولت الکترونیک استفاده سهل و آسان از فناوری اطلاعات به منظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم به مشتری، به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته می‌باشد.
دولت الکترونیک شیوه‌ای برای دولتها به منظور استفاده از فناوری جدید می‌باشد که به افراد تسهیلات لازم جهت دسترسی مناسب به اطلاعات و خدمات دولتی، اصلاح کیفیت خدمات وارائه فرصتهای گسترده‌تر برای مشارکت در فرایندها و نمادهای مردم سالار را اعطا می‌کند.

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط حامد عزیزخانی در یکشنبه 87/6/17 و ساعت 9:0 عصر | نظرات دیگران()

دولت الکترونیکسازمان‌ها و افراد مختلف براساس نوع نگرش و نگرانی‌های خود، تعاریف متعددی از حکومت‌داری خوب ارائه کرده‌اند که هر یک بیانگر بخشی از این مفهوم است.
براساس تعریفی کلان، حکومت‌داری عبارت است از فرآیندی که به واسطه آن موسسات دولتی به اداره امور عمومی می پردازند، منابع عمومی را مدیریت کرده و از حقوق افراد جامعه حمایت می‌کنند (www.unhchr.ch) و بنا به تعبیری دیگر حکومت‌داری عبارت است از شیوه به کارگیری قدرت در مدیریت توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور.

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط حامد عزیزخانی در شنبه 87/6/16 و ساعت 3:0 عصر | نظرات دیگران()
مسائل اجتماعی در سایبرعصر اطلاعات و گسترش خطوط ارتباطات فراگیر، سایبر توانسته است جاى خود را در فضاى سنتى ارتباطى باز کند. لذا پرداختن به آن در جهت شناخت لازم مى‌نماید. در این مقاله بررسى فرهنگ سایبر و نظریات مربوط به آن مورد بررسی قرار می گیرد.

مسائلى که براى نظریه‌‌پردازان در حوزه فرهنگ در فضاى مجازى مطرح مى‌شود عبارت است از مسائلى چون شکل‌گیرى فرهنگ جدید، بازنمایى و درک از واقعیت مجازى و هویت. اهمیت و قدرت اشکال اجتماعى مانند اجتماعات مجازى و گفتمان فضاى مجازى در فرهنگ عامه و حوزه‌هاى دیگر.

ادامه مطلب...
 نوشته شده توسط حامد عزیزخانی در چهارشنبه 87/6/13 و ساعت 7:0 صبح | نظرات دیگران()

هویت در سایبرمنبع:آینده ، مترجم: کامبیز پارتازیان
? روابط آن لاین (On line)
توسعه اینترنت به طور فزاینده‌ای امکان ایجاد و حفظ روابط چندگانه را افزایش داده است، برخی از این نوع روابط ممکن است تنها درفضای مجازی وجود داشته باشد.رشد ارتباطات به واسطه کامپیوتر ازتوسعه و بسط آنچه که آنتونی گیدنز از آن به عنوان جامعه‌ایی انعکاسی و فردگرایانه یاد می‌نماید، حمایت و همراهی می‌نماید.برای آنهایی که متصل به فضای مجازی می‌باشند، ارتباطات بواسطه کامپیوتر، فرصتی را به منظور جستجوی اطلاعات، حمایت و تأیید هویت را صرفنظر از ملزومات زمان و جغرافیا ارائه می‌نماید.

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط حامد عزیزخانی در یکشنبه 87/6/10 و ساعت 7:0 عصر | نظرات دیگران()
هویت در اینترنتسلام دموکرات

تاثیر پذیری از اینترنت زیر عنوان هویت پیوند تنگاتنگی وجود دارد. اینترنت به واسطه ای برای افزایش نقش بازتابی هویت تبدیل شده است. این بدان معنی است که افراد آسان تر می توانند هویت های فردی و جمعی خود را بازسازی کرده و از نو بسازند.این بازسازی صرفا ً به اراده ی افراد منوط نیست.، بلکه رویداد هایی مانند جهانی شدن نیز در آن موثرند.

هویت شخصی در بسترظرفیت های بازتابی فرد، تعریف می شود. هویت شخصی چیزی نیست که در نتیجه تداوم کنش های اجتماعی فرد به او تفویض شده باشد، بلکه فرد باید آنرا به طور مداوم و روزمره ایجاد کندو در فعالیت های بازتابی خویش مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهد.

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط حامد عزیزخانی در چهارشنبه 87/6/6 و ساعت 7:0 عصر | نظرات دیگران()

زندگی در سایبردکترسیموس راس ، مدیر HATII دانشگاه گلاسگو

شری ترکل در حوزه‌ی مطالعات کلاسیک درخصوص اینترنت، به زندگی روی صفحه‌ی نمایش و خاصه فضای اجتماعی آن پرداخته است.داستان او روایت یکی از کارناوال ها، نابهنجاری های اجتماعی، و منحرفانی است که زندگی آن ها وقف فضای متن محور شده است و جهان مجازی به منظور ایجاد گونه ای زندگی برای خود به هنگام نبود زندگی واقعی در جهان استفاده می کنند.

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط حامد عزیزخانی در شنبه 87/6/2 و ساعت 10:0 عصر | نظرات دیگران()

کشور ما در سال 2007 با 18 میلیون کاربر اینترنت، 7/53‌ درصد از کل کاربران خاور میانه را به تلفن همراه ابزاری برای شهروند الکترونیکخود اختصاص داده است
سوال اصلی آن است که چند درصد از این کاربران را می توان شهروند الکترونیک نامید؟

در کشور ما استفاده از نرم افزارهای گفت‌وگو که معروف ترین آنها Yahoo Messenger است، طرفداران زیادی دارد و در یک تحقیق میدانی به عمل آمده  در میان دانشجویان مشخص شده که 74 درصد از زمانی که دانشجویان در اینترنت صرف می کنند، مشغول استفاده از نرم افزار ها و سایت‌های گفت‌وگو و دوست یابی هستند.

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط حامد عزیزخانی در سه شنبه 87/5/29 و ساعت 12:0 صبح | نظرات دیگران()

موانع اصلی ایجاد شهر الکترونیکدنیای اقتصاد

با وجود مزایای عمده ای که ایجاد شهر الکترونیک به همراه دارد و با وجود اینکه بسیاری از شهرهای بزرگ در دنیا اقدام به ایجاد شهر الکترونیک کرده اند، اما به نظر می رسد در کشور ما مشکلات عمده ای در راه اندازی شهر الکترونیک وجود دارد. دکتر علی اکبر جلالی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در این مورد می گوید: مشکلات عمده راه اندازی شهر الکترونیک در ایران در سطوح مردم عادی و مسوولان بیشتر فرهنگی است.

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط حامد عزیزخانی در یکشنبه 87/5/27 و ساعت 10:0 عصر | نظرات دیگران()

مزایای شهر الکترونیکدکتر سعادت پورمظفری

ایجاد شهر الکترونیک مزایای بسیاری را با خود به همراه دارد. حسن بسلانپور، مدیر برنامه ریزی مرکز همایش های علمی جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران در تشریح این مزایا می گوید: از مزایای اقتصادی شهر الکترونیک می توان به کاهش هزینه های تردد شهری، افزایش سرمایه گذاری در نتیجه گسترش ارتباطات جهانی، صرفه جویی در مصرف سوخت های محدود، تسهیل انجام امور اقتصادی به خاطر 24ساعته بودن ارائه خدمات اشاره کرد.

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط حامد عزیزخانی در پنج شنبه 87/5/24 و ساعت 5:0 صبح | نظرات دیگران()

مزایای الکترونیکی شدن شهر تهران انتظار در صف های عریض و طویل، پیمودن مسافت های طولانی برای خرید کالا و دریافت خدمات، معطل شدن در ترافیک های کلافه کننده و سنگین تنها گوشه ای از اتلاف وقت در شهر است.

تصور اینکه شهروندان در منزل بنشینند و از طریق وب سایت به تمام خدمات شهری دسترسی داشته باشند برای ما غیرممکن است، اما واقعیت این است که شهرهای بزرگی در دنیا همچون لندن، لس آنجلس، ونکوور، توکیو، سئول نمونه های شاخص از شهرهایی هستند که الکترونیکی شده اند.

ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط حامد عزیزخانی در یکشنبه 87/5/20 و ساعت 11:0 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4   5   >>   >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
چه سعادتی ، همایش پارسی بلاگی ها
اولین پست وبلاگ کاخ سفید
عید ولایت مبارک
دومین کنفرانس شهر الکترونیک ایران
امنیت اطلاعات در شهر الکترونیکی
شهر الکترونیکی به بنگاه دانایی نیاز دارد
اولین جشنواره وبلاگ نویسی روانشناسی
بررسی کارکردهای آموزشی و پژوهشی وبلاگها
چگونه در سایت یا وبلاگ خود امکان خرید اینترنتی ایجاد کنیم
1200 میلیارد تومان صرفه جویی سالا نه با پرداخت الکترونیکی قبض ها
چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک برگزار می شود
اطلاعیه مهم شهر نوشت
زندگی الکترونیکی خوب یا بد؟
خطرات زندگى الکترونیکى
مزایای الکترونیکی بودن
[همه عناوین(67)]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا